Pandemien rammer bredt men skeivt

Mellomoppgjøret nærmer seg med store skritt. Norge preges av høy arbeidsledighet og koronapandemien har ført til et kraftig tilbakeslag i både internasjonal og norsk økonomi.

11. mars 2021|

Håp om bedre tider

Først publisert i Arbeidsmanden Det er med håp om bedre tider og trua på en normal hverdag jeg går inn i 2021. Noe av det jeg gleder meg mest til er å fysisk kunne besøke arbeidsplasser og møte medlemmer og tillitsvalgte igjen. Det har til tider vært utfordrende å drive organisasjonen under covid19-pandemien. Vi må

28. januar 2021|

Ingen skal stå uten penger i ferien!

Vi er mange som håper at livene våre blir litt mer normale til høsten. Det er som om våren har blitt forskjøvet til høsten. Lønnsoppgjøret, som vi i fagbevegelsen pleier å kalle vårens vakreste eventyr, blir nå et høsteventyr. Først ut for våre yrkesgrupper er vekterne der forhandlingsdatoen er satt til 25.-26. august, hvis alt

19. juni 2020|

Trygghet for helse og arbeid

I Arbeidsledigheten i Norge er historisk høy. Vi må tilbake til 2. verdenskrig for å finne høyere tall og jeg skjønner godt at mange er bekymret for fremtiden.

15. mai 2020|