Endelig ny regjering

I Endelig! Etter åtte lange år med Høyre-regjering har folk fått nok og vinden har snudd. År med økte forskjeller, privatisering og sentralisering var spikeren i kista for Erna Solbergs regjering. Valgresultatet viser tydelig at folk er klare for en regjering som tar landet i en mer rettferdig retning. Fagbevegelsens gjorde en stor

11. oktober 2021|

Vi trenger en ny regjering

Først publisert i fagbladet Arbeidsmanden. Enda en digital 1.mai er over og til tross for at vi ikke hadde mulighet å møtes på gater og torg, har vi stått sammen også i år. Vi skal være stolte av å tilhøre en av verdens sterkeste fagbevegelser. LO har nå over 970.000 medlemmer og representerer

14. mai 2021|

Viktig valgkamp

i Det var med dyp sorg og sjokk jeg mottok den triste meldingen om at LO-leder Hans-Christian Gabrielsen plutselig hadde gått bort. Hans-Christian var en dyktig og respektert leder og arbeiderbevegelsen har mistet en av sine fremste tillitsvalgte. Hans bidrag til et seriøst arbeidsliv, ikke minst under koronapandemien, vil aldri bli glemt. Jeg

19. april 2021|

Pandemien rammer bredt men skeivt

Mellomoppgjøret nærmer seg med store skritt. Norge preges av høy arbeidsledighet og koronapandemien har ført til et kraftig tilbakeslag i både internasjonal og norsk økonomi.

11. mars 2021|