Anita har ordet

Forside/Om forbundet/Anita har ordet

Ingen skal stå uten penger i ferien!

Vi er mange som håper at livene våre blir litt mer normale til høsten. Det er som om våren har blitt forskjøvet til høsten. Lønnsoppgjøret, som vi i fagbevegelsen pleier å kalle vårens vakreste eventyr, blir nå et høsteventyr. Først ut for våre yrkesgrupper er vekterne der forhandlingsdatoen er satt til 25.-26. august, hvis alt

19. juni 2020|

Trygghet for helse og arbeid

I Arbeidsledigheten i Norge er historisk høy. Vi må tilbake til 2. verdenskrig for å finne høyere tall og jeg skjønner godt at mange er bekymret for fremtiden.

15. mai 2020|

Butikkmedarbeidere trenger fri i påske

Forbundsleder Anita Johansen støtter Handel og Kontor sitt krav å holde butikkene stengt i påsken. Foto: Werner Juvik. Norsk Arbeidsmandsforbund støtter Handel og Kontor i kravet om å holde butikker stengt i påsken og mener permitterte vektere kan brukes for å hjelpe til å holde orden ved påskehandlingen.

4. april 2020|

Kritiske til regjeringens nye kriselov

Foto: Stortinget Norsk Arbeidsmandsforbund reagerer kraftig på nyheten om at Regjeringen skal få rettigheter som innebærer at lover og forskrifter tilsidesettes. Spesielt er vi bekymret for at drøftings- og informasjonsplikten i Arbeidsmiljøloven og i tariffavtalene skal settes ut av spill.

20. mars 2020|