Norsk Arbeidsmandsforbund ønsker alle våre skeive medlemmer en riktig god Pride!

Over hele Norge markeres nå Pride på ulike måter. Mange parader har måtte avlyses på grunn av korona, men mange bygder og byer er smykket med regnbueflagg. I blant hører jeg at vi ikke trenger Pride. Dessverre viser tallene noe helt annet. Dobbelt så mange LHBT-personer er utsatt for diskriminering og ekskludering som befolkningen for øvrig. Personer som tilhører mer enn én minoritet, som for eksempel både er skeive og har innvandrerbakgrunn, er langt mer utsatt for hatytringer enn andre.

Arbeidsfolk er mangfoldige, og vi har fortsatt en jobb å gjøre på arbeidsplassene, i gatene og i kommentarfeltene.

Vårt mål er et inkluderende arbeidsliv der alle kan være seg selv på jobb uten frykt for å bli møtt med fordommer og trakassering. Jeg ønsker alle våre skeive medlemmer en riktig god Pride! Kampen for å elske hvem man vil og muligheten å leve frie liv fortsetter!

Anita Johansen,
Forbundsleder