Foto: Sissel M. Rasmussen

For en stund siden mottok Arbeidsmandsforbundet en henvendelse fra Fellesforbundet om å utrede en eventuell sammenslåing av de to forbundene.

Forbundsstyret i Arbeidsmandsforbundet vedtok i juni å si nei takk til å starte en prosess med en mulig sammenslåing som et resultat i andre enden, men sa ja takk til et fortsatt godt samarbeid med Fellesforbundet.

– Vi har satt i gang et større organisasjonsprosjekt internt, så tidspunktet for en ny utredning var ikke riktig for oss. Vi vet fra Forbundsalliansen hvor mye ressurser en utredning om eventuell sammenslåing krever. Da måtte vi satt vårt organisasjonsprosjekt på is. Så det var blant annet tidspunktet som gjorde det litt krevende for oss akkurat nå, sier forbundsleder Erna Hagensen.