Vi ønsker å informere våre medlemmer og tillitsvalgte om AOFs kurstilbud for våren 2019 innen den faglige tillitsvalgtskoleringen.

MoTo-kurset «Grunnleggende arbeidsrett» skal avholdes 10. til 12. april 2019 på Quality Grand Hotell i Kristiansund. Søknadsfrist er 4. mars 2019.

Målgruppe: Medlemmer og tillitsvalgte i et LO-forbund tilsluttet privat, kommunal eller offentlig sektor.

«For en tillitsvalgt er det umulig å komme utenom emnet arbeidsrett. Det er et omfattende emne, hvor mange føler de kommer til kort. Dette kurset skal forsøke å bøte på det. Kurset er kalt grunnleggende arbeidsrett, fordi det skal gi deg som deltaker et grunnlag, et helhetlig fundament, som du kan bygge videre på etter hvert som du skaffer deg erfaring som tillitsvalgt, og skaffer deg nye kunnskaper. Dette kurset vil forhåpentligvis gi deg litt bedre oversikt over hva arbeidsrett handler om, og et puff videre.»

Kursene søkes på nettsiden til AOF (www.aof.no). AOF sender søknadene videre til de enkelte forbund som evt innvilger stipend til å dekke kursavgift, reise og opphold samt tapt arbeidsfortjeneste etter en fast skattefri sats. Dersom forbundet ikke innvilger stipend, blir du automatisk avmeldt fra kurset. Mer informasjon om kurset og påmelding finner du på: https://www.aof.no/medlem-og-tillitsvalgt/aof-moto—grunnleggende-arbeidsrett/299497/kurs