ulf terje 016 kompUngdomssekretær Ulf-Terje Eilassen i Norsk Arbeidsmandsforbund ser fram til februar. Da inviterer LO Norge de rødgrønne ungdomspartiene og medlemer i fagbevegelsen til faglig-politisk skolering og debatt i Tromsø, Bergen, Trondheim og Oslo.

— Vi må være på banen og påvirke den politiske debatten slik at den i valget dreier seg om arbeidslivet. Vi har et ansvar å bidra til at unge politikere får kunnskap og nettverket de trenger for å sette det på den politiske dagsorden. Hva betyr det egnetlig når ungdom ikke får mulighet til å komme ut i arbeid?

LO i Norge inviterer derfor forbundenes medlemmer, AUF, SU og Senterungdommen til skolering og debatt om arbeid og arbeidslivsvilkår:

1.- 2. februar 2013 i TROMSØ
1.- 2. februar 2013 i TRONDHEIM
15.-16. februar 2013 i OSLO
22.-23. februar 2013 i BERGEN

— Arbeid er det elementære i de fleste menneskers hver dag, slår Ulf-Terje fast. Men også for samfunnet i sin helhet. Mangelen på arbeid kan få alvorlige konsekvenser. Krisen i Europa har sendt arbeidsledigheten til skyhøye nivåer. Hva vil det bety?

— Samtidig ser vi tydelige idelogiske skillelinjer mellom høyre og venstresiden. Det er viktig å få de fram og få en forståelse for hva det vil bety i praksis.

LO Norge håper at samlingene vil bidra til å danne en felles plattform for ungdomspolitikere og tillitsvalgte i fagbegelsen, slik at de sammen kan bidra til å sette dagsorden.

Det er fremdeles noen plasser igjen – gå inn her for å melde deg på: http://www.lo.no/u/ung/Nyheter/Hva-dreier-det-seg-om/