Bygg- og anleggsnæringen og regjeringen har inngått et klimapartnerskap som markerer starten på et felles samarbeid for å redusere utslipp.

Norsk Arbeidsmandsforbund deltar i et nytt klimapartnerskap med bygg- og anleggsnæringen og regjeringen. Nestleder Arne Presterud signerte avtalen på vegne av Norsk Arbeidsmandsforbund.

Samarbeidet skal bidra til å redusere klimagassutslipp og fremme grønn omstilling i bransjen. Målet er å nå Norges klimamål for 2030 og 2050 ved å finne effektive tiltak for næringen.

Flere organisasjoner, både fra arbeidstaker- og arbeidsgiversiden, er også med i avtalen. Dette partnerskapet markerer starten på en viktig innsats for bærekraftige løsninger i bygg- og anleggsbransjen.