Leder i Norsk Arbeidsmandsforbund, Brede Edvardsen, er fornøyd med oppslutningen ved uravstemningen.

Nå foreligger de endelige tallene fra uravstemningen over resultatet i meklingen for vekteroverenskomsten.

De viser følgende:

Ja:           65,42 %
Nei:        29,38 %
Blank:      5,20 %

Deltagelsen i avstemningen var på nesten 80%, noe som vitner om bredt engasjement.

-Vi er veldig glade at så mange av våre medlemmer bruker stemmeretten og sier sin mening om resultatet fra oppgjøret. Det viser at Norsk Arbeidsmandsforbund har et godt fungerende medlemsdemokrati, hvor det er medlemmene som til slutt bestemmer utfallet av tariffoppgjøret, sier forbundsleder Brede Edvardsen.

-Resultatet sender et tydelig signal fra våre medlemmer om at de fortjener et skikkelig lønnsløft som bringer dem nærmere gjennomsnittlig industriarbeiderlønn. Det gir tydelige signaler for fremtidige oppgjør, sier Edvardsen til slutt.

Over 3000 av forbundets medlemmer på vakt har brukt sin stemmerett, det gir god legitimitet til avstemmingen.