Anita Hall fra Norsk Bergindustri og Brede Edvardsen fra Norsk Arbeidsmandsforbund.

Norsk Arbeidsmandsforbund deltok på Norsk Bergindustris dialogmøte med stortingsrepresentanter fra de nordligste fylkene i Oslo denne uken.

Tema for møtet var blant annet problemstillinger og utfordringer for mineralnæringen i Nord-Norge, bærekraft, industriutvikling i de nordiske land og andre rammevilkår for mineralnæringen.

Forbundsleder Brede Edvardsen åpnet møtet sammen med generalsekretær fra Norsk Bergindustri Anita Hall. Begge understreket viktigheten av et godt samarbeid om viktige politiske spørsmål i arbeidet med mineralnæringen i Norge og de utfordringer vi står ovenfor framover. Et godt fram møte fra bransjen og politikere, bidro til en god dialog og meningsutvekslinger.