Terje Mikkelsen, forundssekretær i Norsk Arbeidsmandsforbund signerer avtalen som sendes nedover av Vidar Berg, konsernsjef i Nokas.
Foto: Brian Cliff Olguin

Nordiske fagforbund og Nokas er enige om en avtale som skal forbedre informasjonsflyten på tvers av landegrensene.

– Dette har vi kjempet lenge for og vi er glade for at et norsk selskap er med i det internasjonale samarbeidet for vektere, sier forbundssekretær Terje Mikkelsen.

Ledelsen og representanter for fire nordiske fagforeninger møttes den 29.oktober for å signere den første avtalen om et europeisk samarbeidsutvalg (ESU) for et norskeid vaktselskap. Europeisk Samarbeidsutvalg (ESU) er et organ hvor ansatte kan komme i dialog med ledelsen i selskaper som er representert i flere europeiske land.

Les mer på FriFagbevegelse.

dfjgkdfjgnf