Årets 1. mai-parole er «Trygghet i fellesskap»

I år skal vi markere 1. mai kun dager etter en historisk streik ble avsluttet. Denne streiken sikret et godt lønnsoppgjør for mange av våre medlemmer og mer til de som tjener minst. Streiken viste tydelig hvorfor årets 1. mai-parole er helt riktig: Trygghet i fellesskap.

Det er også i år et mørkt bakteppe i verden når vi nærmer oss 1. mai. Russlands angrepskrig i Ukraina og stadig økende levekostnader som mat og strøm, bidrar til å rokke enda mer ved tryggheten vi i Norge er vant til å leve i.

Forbundslederen besøker Nord-Norge

Forbundsleder Anita Johansen skal besøke og holde appell i Bodø og Mo i Rana på 1.mai.

-Det er usikre tider, og det er lurt å ha noen i ryggen. Takk til alle de 35 000 medlemmene som har valgt å forsikre arbeidslivet i Norsk Arbeidsmandsforbund. Gratulerer med dagen, sier Johansen.

-Vi i Norsk Arbeidsmandsforbund og hele LO-familien er ditt støtteapparat, ditt sikkerhetsnett, bokstavelig talt din forsikring i arbeidslivet. Du forsikrer bilen din og huset ditt, og du som medlem har valgt å forsikre arbeidslivet ditt. Takk for tilliten, sier forbundslederen.