Norsk Arbeidsmandsforbund har fått den triste beskjeden om at to av våre medlemmer, Bano Abobakar Rashid (18) og Monica Bøsei (45), er blant de som ble drept på Utøya 22.07.2011.

Bano Abobakar Rashid jobbet på Tusenfryd, og var elevmedlem i Norsk Arbeidsmandsforbund. Hun gikk på Nesodden videregående skole og har tidligere vært aktiv i elevrådet ved skolen. Hun var også leder for Nesodden AUF og sto som nr 11 på Arbeiderpartiets liste på Nesodden til kommunevalget til høsten. Ifølge NRK var hun svært aktiv i lokalmiljøet og spilte håndball på fritiden.

Monica Bøsei fra Hole i Buskerud hadde samboer og to barn. Hun var kjent som «Mor Utøya» på grunn av sitt langvarige engasjement for sommerleiren. Monica Bøsei var daglig leder i Utøya AS, og har ledet leir-virksomheten i over 20 år. Hun har vært medlem i Norsk Arbeidsmandsforbund siden 2006.

Dette var Monicas siste måned på jobb på Utøya, hun jobbet også som økonomisjef ved ved Norsk Maritimt Museum, og skulle tiltre som direktør i august.

– Våre tanker går til deres nærmeste pårørende og venner, sier forbundsleder Erna Hagensen.

Forbundslederen sender samtidig sine varme tanker til alle dem som har mistet en av sine kjære, eller som på annen måte har blitt rammet av tragedien 22. juli.