Anita har ordet

Anita har ordet2019-06-19T10:48:20+02:00

Veien videre mot 2021

Kommune- og fylkestingsvalget er overstått og det er godt å se at det ikke blåser noen høyrevind i Norge. Jeg er optimistisk og tror vi har gode muligheter for å sikre et rødgrønt flertall ved Stortingsvalget i 2021. Til tross for at Arbeiderpartiet gikk tilbake har framgangen til de andre rødgrønne partiene likevel medført en

14. oktober 2019|

Hva slags samfunn vil vi leve i?

At barna går på en bra skole, at vi får god hjelp når vi blir syke og gamle og har anstendige lønns- og arbeidsvilkår står høyt oppe på lista over hva folk flest synes er viktig i livet. Trygghet i hverdag og i jobb er grunnleggende for å leve et godt liv. Høyrepartiene har under

2. september 2019|

Det spiller en rolle

Snart åpner muligheten opp for å forhåndsstemme i kommune- og fylkesvalget. Et velfungerende demokrati trenger høyest mulig deltakelse. Mange som bor i Norge er ikke klar over at de faktisk har lov til å stemme. Men husk; utenlandske statsborgere også fra land utenfor Norden kan delta i lokalvalget, hvis de har vært bosatt i Norge