How Can We Help?
Alminnelig telefonpraksis
Innenfor ordinær arbeidstid skal alle være tilgjengelig på telefon med mindre:
- du er opptatt i møter
- har et tidsavgrenset behov for skjerming for å utføre særlige oppgaver
Under reiser og egen kjøring innenfor normal arbeidstid skal vi som hovedregel være tilgjengelige, men dette skal praktiseres med lempelighet:
- vi kan sette oss som opptatt, når det er grunn til å vente spørsmål knyttet til utsendinger som vi ikke kan håndtere uten å gjøre oppslag
- det skal ikke gjennomføres vanskelige samtaler som kan ta oppmerksomheten vekk fra bilkjøringen. Parker bilen og sluttfør samtalen.
- vi skal aldri delta i telefonmøter mens vi kjører bil.
- under reiser med hyppig skift av transportmidler (f.eks. av tog for å rekke fly, kjøre bil for å rekke ferge) eller hvor det er vanskelig å gjennomføre samtaler konfidensielt kan det være naturlig å melde seg ut.
Vi skal være tilgjengelige på telefon i spisepauser. Det innebærer at vi ikke kan markere oss opptatt i spisepausen, med mindre lunsjen er en del av et møte. Hensikten med dette er at det skal være mulig å få tak i alle pr. telefon, og ikke at det tas ordinære jobbsamtaler i spisepausen. Dette gjelder ikke personer som har sentralbordvakt den aktuelle dagen. Sentralbordvakter påser at sentralbordet er betjent og setter seg opp på lunsj i denne tiden.