Hopp til innholdet
How Can We Help?

Vedlikehold av internhåndboka

Du er her:

Revisjon av internhåndboka
1. Revisjonen av internhåndboka besluttes og gjennomføres av ledermøtet eller systemansvarlig.

2. Revisjon skal gjennomføres av systemansvarlig i samarbeide med berørte vedlikeholds ansvarlige og andre som blir direkte berørt av rutinen.

Løpende vedlikehold av rutinene
1. Ansvarlige for vedlikehold skal løpende og minst en gang pr år oppdatere «sine» rutiner. Dette innebærer ikke å gjennomføre kontroll av om rutinen er fulgt, kun å sørge for at rutinen er i tråd med vedtak, regler eller innført praksis.

2. Alle ansatte skal melde om feil og mangler ved eksisterende rutiner, til den rutineansvarlige. De ansvarlige foretar selv nødvendig oppdatering av rutiner og sender skriftlig melding om endring til systemansvarlig. Rutineansvarlig skal drøfter større endringer med systemansvarlig.

3. Gjentatte brudd på rutiner er avvik. Slike avvik skal meldes på skjema til systemansvarlig som sørger for den nødvendige oppfølgingen.

 

 
Fastsatt: Administrativt
Vedlikeholdes av: Trond Karlsen