Skanska sier opp mellom 70 og 110 norske anleggsarbeidere. Norsk Arbeidsmandsforbund og Fellesforbundet mener at Ståle Rød bommer med sin kritikk av fagbevegelsen.

– Jeg er helt enig med Fellesforbundet om at dette er en skivebom. Vi reagerer at han sier at LO og vi ikke er opptatt av disse spørsmålene. Det viser at han har lite innsikt i hva vi har jobbet med de siste årene. Men det er klart at vi er veldig interessert i å diskutere med Skanska hvilke tiltak vi sammen kan iverksette for å hindre sosial dumping. Vi vet at mange ansatte i underentreprenører som de store entreprenørene bruker går på minstelønnssatser. Derfor har vi foreslått å heve minstelønnen, men det går de ikke med på, sier forbundsleder Erna Hagensen til Byggeindustrien.

Les mer her.