Forbundsleder i Norsk Arbeidsmandsforbund, Erna Hagensen, og LO-sekretær Terje Olav Olsson markerte dagen i et solfylt Oslo.

I dag, fredag 15. juni er den internasjonale kampdagen for renholdere. LO, Norsk Arbeidsmandsforbund, Fagforbundet, NTL og fagorganiserte over hele verden markerer Justice Day. Det ble holdt markeringer i Oslo, Bergen, Trondheim og andre steder i landet. Les våre 5 grep for å bedre hverdagen til renholdere i Dagbladet.

Her er bilder vi har fått tilsendt fra ulike markeringene.

Nestleder i Arbeiderpartiet tok en pause fra Stortinget for å si hei. Gutten på bildet syntes det var veldig gøy å bli tatt bilde av sammen med noen han har sett på tv.

Norsk Arbeidsmandsforbund, Fagforbundet og NTL var representert på markeringen foran Stortinget, med god hjelp fra andre LO-forbund.

Vararepresentant for Rødt på Stortinget, Seher Aydar, tok seg også tid for å komme ut og markere dagen sammen med oss.

Forbundssekretær Brede Edvardsen og organisasjonsmedarbeider Cathrine Linn Kristiansen fra Norsk Arbeidsmandsforbund er klare for å ta kampen for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår for renholdere.

Ståle Dokken fra LO og Sylvi Nergård fra Fagforbundet delte ut flyers foran Stortinget.

Renholder og tillitsvalgt Trine W. Hagen tok en selfie når hun så seg selv på reklame på Oslo S.

Leder i ungdomsutvalget i avdeling 4, Melanie Kristin Aavitsland, markerte også renholdernes dag.

Renholdere i Bergen delte ut flyers ved bybanen og togstasjonen i sentrum når folk var på vei til jobb i morges.

Renholdere i Trøndelag stod også stand.

Renholdere i Trøndelag vil ha rettferdighet for renholdere!