Nyvalgt hovedtillitsvalgtOlaf Tisjø (høyre midten), regionstillitsvalgt fra Sør, er valgt til hovedtillitsvalgt for Statens Vvegvesen. Valget er historisk. Det er første gang det velges en egen hovedtillitsvalgt fra Norsk Arbeidsmandsforbund i Statens vegesen.

Det var god stemning da Olaf Tisjø ble valgt som den første hovedtillitsvalgte for Statens vegvesen fra Norsk Arbeidmandsforbund. Tilstede var også Marte Martinussen, regionstillitsvalgt fra Midt og Rolf Matti Reisænen regionstillitsvalgt fra Nord. Kirsti Mandal organisasjonsleder i Norsk Arbeidsmandsforbund overvar det historiske valget.

Marte Martinussen ble valgt til vara.

— Jeg gleder meg til å starte arbeidet i januar! sier den nyvalgte Olaf Tisjø. Da skal jeg først og fremst jobbe med å sikre faste ansettelser, at vi har gode arbeidsforhold og riktig lønn.

— Samtidig er det viktig for oss å  påvirke viktige beslutninger som fattes i Statens vegvesen, slår Tisjø fast.