Norsk Arbeidsmandsforbund gir en ekstra støtte til Beirut

Norsk Arbeidsmandsforbund bevilger 50 000 kroner til Norsk Folkehjelps arbeid i Libanon. Det er et enormt behov for hjelp etter eksplosjonen i Beirut.

Et hardt rammet folk

Libanon står allerede på randen av kollaps. Koronasmitten øker, sykehusene er overfylte og økonomien er i fritt fall. Den voldsomme eksplosjonen i havnen i Beirut tok over 100 menneskeliv og gjorde hundretusener hjemløse. Norsk Folkehjelp er på plass og fortsetter å hjelpe de mest sårbare.

– Hjembyen min trenger virkelig all hjelp den kan få. Dette er en katastrofe, sier Norsk Folkehjelps informasjonsmedarbeider i Beirut, Hala Amhaz.

Norsk folkehjelps innsats

Norsk Folkehjelp har jobbet i Libanon siden 1982 med langsiktig utviklingsarbeid og humanitært arbeid og mine- og klasevåpenrydding siden 2006. Eksplosjonen i Beirut la Libanons største kornsilo i ruiner – og ingen vet hvor mange som nå vil bli rammet av sult.

– Norsk Folkehjelp samarbeider med partnere som gir matvarehjelp til de mest utsatte, og det er helt klart at dette behovet vil øke fremover. Libanon er et lite land, og alle er berørte og påvirket av eksplosjonen i går, sier Norsk Folkehjelps generalsekretær Henriette Killi Westhrin.

Bidra til Norsk Folkehjelp

Også enkeltpersoner kan støtte Norsk Folkehjelps arbeid i Libanon. Send tekstmelding NFHJELP til 2160 eller vipps til #10145 «Libanon».

Støtt Norsk Folkehjelp