Erna Hagensen og Ole-Kristian Paulsen med nødhjelpspakkenNorsk Arbeidsmandsforbund gir Norsk Folkehjelp 25. 000.- stafettpenger. De går direkte til nødhjelpspakker som gir en familie mat en hel måned. Industri Energi tok imot staffettpakken. Men forbundslederen ville mer: hun utfordret NHO Service ved Petter Furulund.

— Vi har alle et ansvar å stille opp når nøden er stor. Derfor ønsket Norsk Arbeidsmandsforbund å bidra til at flere syriske flyktningefamilier får mat. Pengene går direkte til nødhjelpspakkene, og derfor vet jeg at de midlene vi gir kommer fram.

Forbundslederen hadde utfordret Industri Energi, som tok imot stafettpinnen på strak arm.

Ole-Kristian Paulsen – internasjonal rådgiver for Industri Energi er glad for at de ble utfordret.  — Vi går inn i en høytid med overflod, da er det spesielt viktig at vi stiller opp i en slik konkret staffett som vil gi mange familier mat på bordet.

Men Erna Hagensen ville mer: — Jeg utfodrer NHO Service ved Petter Furulund!

Det er mange LO-forbund som har bidratt. Norsk Folkehjelp håper nå på at staffettpinnen også kan gå utover i forbundene i klubber og avdelinger.

— Ett hvert bidrag nytter. 300 kroner og en hel familie får sårt tiltrengt mat for en hel måned, sier Are Stranden fra Norsk Folkehjelp. Are er lett tilgjengelig for å bistå de som vil hjelpe: arest@naip.org

For å lese mer om hvordan situasjonen er for de syriske flykningene kan du gå inn på Norsk Folkhjelps side. Eller se generalsekretær Liv Tørres’ utfordring.