Vi ønsker å informere våre medlemmer og tillitsvalgte om AOFs kurstilbud for våren 2019 innen den faglige tillitsvalgtskoleringen.

MoTo-kurset «HMS og den tillitsvalgte» skal avholdes 5. til 7. juni 2019 på Skifer Hotell på Oppdal. Søknadsfrist er 29. april 2019.

Målgruppe: Medlemmer og tillitsvalgte i et LO-forbund tilsluttet privat, kommunal eller offentlig sektor.

«I HMS-arbeidet er det av stor viktighet at partene i bedriften klarer å etablere et godt samarbeid. Ikke minst er det viktig at verneombudet samarbeider med de tillitsvalgte. Men hvem gjør hva? Hvem har myndighet? Hvor har vi sterke felles interesser, og kan vi bli uenige? Dette og mye mer handler dette kurset om, og derfor egner det seg godt for såvel medlemmer med interesse for HMS til fagorganiserte verneombud og tillitsvalgte.»

Kursene søkes på nettsiden til AOF (www.aof.no). AOF sender søknadene videre til de enkelte forbund som evt innvilger stipend til å dekke kursavgift, reise og opphold samt tapt arbeidsfortjeneste etter en fast skattefri sats. Dersom forbundet ikke innvilger stipend, blir du automatisk avmeldt fra kurset. Mer informasjon om kurset og påmelding finner du på: https://www.aof.no/medlem-og-tillitsvalgt/aof-moto—hms-og-den-tillitsvalgte/299501/kurs