Arbeidet fram mot stortingsvalget i 2021 er i gang

Forbundsleder Anita Johansen og nestleder Brede Edvardsen deltok onsdag på møte med AP-leder Jonas Gahr Støre om det viktige programarbeidet for neste stortingsperiode.

Forbundsleder Anita Johansen mener det er viktig med god dialog direkte med Støre om de sakene som våre medlemmer er opptatt av.

– Vi er godt fornøyd med programkomiteen i Arbeiderpartiet, under ledelse av Støre. De har lyttet til Arbeidsmandsforbundet, sier Johansen.

Saker som berører våre medlemmer direkte, som for eksempel fradrag for kontingent, pendlerfradrag, pensjon, heltid-deltid og sikre og trygge arbeidsplasser, er noen viktige områder som ble drøftet i møtet. Også samferdsel, servicebransjen og mineralnæringen ble tema.

Vi ser fram til det endelige resultatet av programarbeidet som vil bli behandlet på Arbeiderpartiets landsmøte til våren.

–  Vi mener dette er et godt arbeidsdokument for en ny regjering høsten 2021, sier Johansen til slutt.