SKUFFET: (fra venstre) Terje Mikkelsen, forbundssekretær i Arbeidsmandsforbundet, Bobby, nestleder i klubben, og Geir Gamborg-Nielsen, distriktssekretær i NAF avdeling 2 Oslo/Akershus, er skuffet over at Youngstorvet Vertskap ikke vil skrive under på tariffavtale. Foto: Leif Martin Kirknes.

Fredag 27. januar går 39 dørvakter i Youngstorvet Vertskap ut i streik dersom ikke bedriften skriver under på tariffavtalen innen den tid. Det vil ramme utelivet i Oslo hardt.

Da partene i Youngstorvet Vertskap møttes hos Riksmekleren i torsdags, kom de ikke til enighet. Bedriftens ledelse vil ikke skrive under på tariffavtalen for vektere.

– Vi opplevde at det var liten vilje til å komme til enighet. Det var skuffende, sier forbundssekretær Terje Mikkelsen.

Med seg hos Riksmekleren fra Arbeidsmandsforbundet hadde han distriktssekretær Geir Gamborg-Nielsen og Bobby, nestleder i klubben i Youngstorvet Vertskap.

Youngstorvet Vertskap leverer vakttjenester til over 20 utesteder i Oslo, blant annet de populære stedene på og rundt Youngstorget; Internasjonalen, Kulturhuset, Mono, Revolver og Bonanza. Andre steder som blir rammet er Blå langs Akerselva, Lompa på Grønland og Postkontoret på Tøyen. Også den kjente rockebaren Last Train, samt Cafe Fiasko kan bli rammet.

Styreleder i Youngstorvet Vertskap, Stefan Jansen, sier til Arbeidsmanden at bedriften ikke ønsker å kommentere saken i media før de har informert de ansatte.

Les på på FriFagbevegelse.