Forbundsleder Anita Johansen er skuffet

Norsk Arbeidsmandsforbund har brutt forhandlingene med NHO Service og Handel om forslag til revidert overenskomst for vektere 2020-2022.

Norsk Arbeidsmandsforbund valgte å bryte forhandlingene med NHO Service og Handel fordi de ikke vil innfri noen av kravene til tekstendringer i overenskomsten.

Vi opplevde ingen reell vilje til forhandlinger.

Forhandlingsleder Anita Johansen sier at hun i forkant hadde forhåpninger om å komme til enighet, og er derfor skuffet over at de ikke klarte det.

Dermed går forhandlingene videre til mekling for vekteroverenskomsten. Det er ca 4200 medlemmer av Norsk Arbeidsmandsforbund innenfor vakt.

Mekling er satt til 14-15. september. Dersom vi ikke oppnår enighet der, vil det bli streik fra tidligst 16. september.

De som blir tatt ut i eventuell streik vil få nærmere beskjed.

Les mer om forhandlingene i Arbeidsmanden

Kontakt:
Anita Johansen, forbundsleder, 941 86 190