Gustav Landsverk fra Kystverket, Ellen Marie Store Olsen fra Statens vegvesen og nestleder Brede Edvardsen.

Etter et pandemiopphold ble kartellkonferansen på Gol i regi av LO Stat gjennomført denne uken. Konferansen er kjent gjennom mange år som et viktig politisk verksted.
Programmet for konferansen var fullspekket med gode innledere som statsminister, statsråder toppøkonomer, forbundsledere og pressetopper.

Konferansen startet 24. november med debatt om hat, radikalisering og ytringsfrihet. Netthets, radikalisering, hat og utenforskap utfordrer tilliten mellom folk i Norge og mye av det vi er stolte av her.
Blant de som deltok i debatten var bl.a. statsråd Tonje Brenna, daglig leder Hedda Bryn Langemyr i Prosjekt Utsyn, daglig leder Jørgen Watne Frydnes for Utøya, forbundsleder Mimmi Kvisvik i FO og direktør Adele Matheson Mestad i Norges institusjon for menneskerettigheter. Det ble også en debatt om pressens rolle i spennet mellom det å være en moderator som også skal ivareta ytringsfriheten. Her deltok generalsekretær Elin Florberghagen i Norsk Presseforbund, VG-redaktør Gard Steiro og ansvarlig redaktør Harald S. Klungtveit i Filter Nyheter. AUF-leder Astrid Willa Eide Hoem og Unge Høyre-leder Ola Svenneby diskuterte hvordan tilliten mellom politiske motstandere skal bevares.

I den fagligpolitisk debatten deltok statsminister Støre og LO-leder Peggy Hessen Følsvik. Partisekretær i Arbeiderpartiet Kjersti Stenseng oppsummerte valgresultatet som førte til regjeringsskifte med hjelp av bl.a. LO og forbundene.

Den andre dagen av konferansen startet med et tema som har tittelen «Staten og kapitalen». Den ble åpnet av økonomen Mariana Mazzucato, som er professor i økonomi ved University College i London.
Debatten omhandlet at kapitalismen i større grad må formes av staten, for å løse de store, overgripende utfordringene menneskeheten står overfor, som klima- og miljøkrisa. I debatten deltok også
Equinor-sjef Anders Opedal, klima- og miljøminister Espen Barth Eide og SVs Kari Elisabeth Kaski.

Fra Norsk Arbeidsmandsforbund deltok Gustav Landsverk fra Kystverket og Ellen Marie Store Olsen fra Statens vegvesen og nestleder Brede Edvardsen.