Erna har ordet

Erna har ordet 2018-03-02T09:33:09+01:00

Herskap og tjenere

Kronikken sto på trykk i Klassekampen 15. juni. Les den i sin helhet her. Tirsdag 12. juni la næringsminister Torbjørn Røe Isaksen frem Statens eierberetning for 2017. Han redegjorde for eierskapet i de selskapene staten er inne i, og hvor mye toppledere får i lønn og godtgjørelse. Summene som presenteres er hinsides. Noen tjener 15

18. juni 2018|

15. juni – Den internasjonale kampdagen for renholdere

Hvem gjør rent på din arbeidsplass? Publisert i Dagbladet 15. juni 2018 Av Erna Hagensen, forbundsleder Norsk Arbeidsmandsforbund, Mette Nord, forbundsleder Fagforbundet, og John Leirvaag, forbundsleder Norsk Tjenestemannslag I dag markerer fagorganiserte over hele verden den internasjonale kampdagen for renholdere. De bør virkelig bli sett og satt pris på! For å utføre profesjonelt renhold i Norge kreves kunnskap og

15. juni 2018|

Tariffoppgjøret 2018

Erna har ordet Nå er tariffoppgjøret i privat sektor mellom LO-NHO over og våre medlemmer har sagt sitt i uravstemningen. Årets tarifforhandlinger har vært krevende. To pensjonsordninger lå på bordet og det faktum at partene kom til enighet først etter 15 timer på overtid viser hvor krevende det var. Man får aldri alt man har

25. mai 2018|

Solid JA fra LOs medlemmer i tariffoppgjøret i privat sektor

Forbundsleder Erna Hagensen sier i en kommentar at hun er godt fornøyd med resultatet av uravstemningen i LO-NHO oppgjøret som ble klart i dag. -84,4% av de som bruke stemmeretten stemte ja i uravstemningen. Dette er et tydelig signal. Vi har gjennom dette oppgjøret fått tettet hull i AFP-ordningen og lagt til rette for en

27. april 2018|

Privacy Policy Settings