Erna har ordet

Erna har ordet2018-03-02T09:33:09+01:00

Solidaritet og diplomati er viktigere enn noensinne

Enkelte mennesker etterlater et avtrykk i deg etter at du har møtt dem. For meg var Thorvald Stoltenberg en slik person. Jeg husker godt mitt første møte med Thorvald. Det var på slutten av 1980-tallet og jeg jobbet som renholder i Utenriksdepartementet. På den tiden var Thorvald utenriksminister.

12. september 2018|

Nei til amerikanske tilstander i norsk arbeidsliv

I en studie fra 2017 svarer hele 42 prosent at de opplever at arbeidslivet går i en mer autoritær retning. Kun 12 prosent mener at arbeidslivet har blitt mer demokratisk. Forskerne bak studien mener grunnen er nedskjæringer, kutt i bemanningen og omorganiseringer. En annen undersøkelse viser at en av fem unge er redde for å

20. juni 2018|