I går ble Hans Christian Gabrielsen valgt til ny LO-leder. Han kommer fra Fellesforbundet, har vært LOs andre nestleder i fire år, og var tidligere forbundssekretær i Fellesforbundet.

Peggy Hessen Følsvik ble valgt som første nestleder. Hun har vært førstesekretær i LO i fire år, og før dette var hun første nestleder i Handel og Kontor.

Roger Haga Heimli (Fagforbundet) ble valgt som andre nestleder, Julie Lødrup (NTL) ble valgt som LOs førstesekretær, Terje Olav Olsson (El og IT) ble gjenvalgt som LO-sekretær, Trude Tinnlund (Fellesforbundet) ble gjenvalgt som LO-sekretær, Are Tomasgard ble gjenvalgt som LO-sekretær (Arbeiderpartiet/Industri Energi) og Kristin Sæther (Fagforbundet) ble valgt som LO-sekretær.

Les mer på LOs sider.